8 Mart 2016 Salı

Bir günlük ateşkes FERHAN ÇAPRAZ

Bir günlük ateşkes
Ben 8 Martın ruhunu sevdim.
Ben 8 Martın cinsel, sınıfsal, toplumsal, dinsel ve de ırksal başkaldırışın sevdim.
Ben 8 Martın kadın demek toplum demek olduğunu anlatmasını sevdim.
Ben 8 Martın kanla gözyaşıyla emekle kazanılmasını sevdim.
Ben 8 Martın tuhaf atasözlerine karşı gelmesini sevdim.
Ben 8 Martın artık masalları değiştirin, külkedisi yok, pamuk prenses yok demesini sevdim.
Ben 8 Martın onurlu kadın yürüyüşçülerini sevdim.
Ben 8 Martın erkek hegemonyasına karşı dik duruşunu sevdim.
Ben 8 Martın Halime Ablasını sevdim. Havva Anasını sevdim.
Ben 8 Martın tarlada çalışan kadının sosyal güvencesi için yaptığı mücadeleyi sevdim.
Ben 8 Martın kadın şiddetini tarihten kaldırması için dayak yiyen kadınlarını sevdim.
Ben 8 Martın bütüncül politikalarla sorunları tek bakanlıkla değil el birliğiyle çözmemiz gerekir dediğim o ney bacım diyen abiyi sevdim…
Ben 8 Martın CEDAW ve İstanbul Sözleşmesi imzalamakla yetinen yetkililerini sevdim.
Ben 8 Martın kamu kurumlarının toplumsal cinsiyet konusunda hizmet içi eğitimler verenlerini sevdim.
Ben 8 Martın ŞÖNİM’lerden destek alan ya da sığınakta kalan kadınların ihtiyaçlarını karşılamaları için çalışanlarını sevdim.
Ben 8 Martın He For She kampanyasına destek verenlerini sevdim.
Ben 8 Martın çıkarılan her yasanın toplumsal cinsiyet eşitliği açısından sonuçlarıyla birlikte gözden geçirilmesi gerektiğini söyleyen kadın derneklerini sevdim.
Ben 8 Martın kadınlar çiçektir masalına inanmayan kadınlarını sevdim.
Ben 8 Martın “Ey kahraman Türk kadını, sen yerde sürüklenmeye değil, omuzlar üzerinde göklere yükselmeye layıksın” diyen. Ulu önder Atatürk’ü ne derece ileri görüşlü bir önder olduğunu anlatanlarını sevdim.
Evet; kadınlar bir günlük ateşkes ilan edildi bugün ölmeyeceğiz, saldırıya uğramayacağız, bıçaklanmayacağız, kadın kotasından erkek yönetici atanmayacak, ilk kadın başbakan gaflarıyla anılmayacak… Ve sevgili kadınlar erkek egemenliğini yarattığın için erkekler seninle gurur duyacak...

Hiç yorum yok: