12 Ağustos 2014 Salı

ATATÜRK




Sakarya Savaşı öncesinde, Antalya'nın Elmalı kasabasında da, yakın komşu beş yeni yetme kız yün çorap örmek için biraraya gelmişlerdi. Konuşa konuşa çalışmaktaydılar.
İçlerinden biri, "Benim ördüğüm çorabı giyecek asker, inşallah Afyon'a ilk giren asker olur" dedi. Bu hoş dilek kızlara sevinç çığlıkları attırdı, emeklerine tarifsiz bir ümit tadı kattı:
"Aaaaa! Benim ördüğüm çorabı giyen asker de Eskişehir'e ilk giren olsun."
"Benimki de Uşak'a girsin!"
"Benimki Bursa'ya."
Sonuncu kız, "Benim askerim de inşallah İzmir'e girer!" dedi. Afet adındaki bu güzel kız, ilerde İzmir'de M. Kemal Paşa ile karşılaşacak, himayesine girecek, İsviçre'de eğitim görerek Profesör Afet İnan olacaktı.
Şu Çılgın Türkler-Turgut Özakman

6 yorum:

bücürükveben dedi ki...

Ne kadar ilginç! İLk kez duydum bu güzel hikayeyi, o kadar ünlü olmasına rağmen o kitabı hala okuyamadım biliyor musun?:( kızkardeşimde vardı ondan alacaktım güya ama sonra unuttum tabii....harika bir alıntı sağol Arzu'cuğum. Sevgiler

Arzu Sarıyer dedi ki...

Geç de olsa okursun Müjde 'ciğim ,sanırım son on yılın en çok okunan kitabıdır.Doksan küsür yıl önce çılgın atalarımızın torunları yine bir gün aslına döneceğine inanıyorum ve de umuyorum.Sevgiler...

BENDEN SELAM OLSUN dedi ki...

Bu yorumu yazmadan önce, bir açıklama yapmalıyım.
Sayfanızı Sayın Müjde Dural'dan öğrendim.
Sayın Arzu Sarıyer Hanım
Şu Çılgın Türkler Kitabını daha ilk çıktığında aldım.
Eve gelen misafirler görüp, emaneten istiyorlar.
Tekrar geri getiriyorlar.
İçlerinde çok çılgınca anılar var.
Okumayanların ziyanda olacağını tahmin ediyorum.
Askerimize çorap ören, kızlarımızın daha sonra profesör olmaları da ilginç...

Arzu Sarıyer dedi ki...

Teşekkürler sayın Benden Selam Olsun ,çılgınlığı mucizeye dönüştüren milletin hikayesi" Şu Çılgın Türkler"nice okuyanlara diyeyim.Selam olsun size.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Tekrar okuyum kitabi..iyiki paylastin.sevgiler :)

Arzu Sarıyer dedi ki...

Zaman zaman gözden geçirmek iyi oluyor Dostbahçem.Sevgiler ...